İNFORMATİKA FƏNNİNİN
TƏDRİSİNƏ DAİR
METODİKİ TÖVSİYƏLƏR
İnformasiya
texnologiyalarının sürətli inkişafı, müasir cəmiyyətdə İnformatikanın artan
rolu, ictimai inkişafın tələbləri, “2005-2007-ci illərdə ümumtəhsil
məktəblərinin informasiya-kommunikasiya texnologiyaları ilə təminatı” Dövlət Proqramının
uğurla həyata keçirilməsindən sonra məktəblərdə İnformatika fənninin tədrisi
üçün yaranmış geniş imkanlar, 2008-2012-ci illərdə həyata keçiriləcək “Təhsil
sisteminin informasiyalaşdırılması” Dövlət Proqramı nəticəsində orta
məktəblərdə yaranacaq tamamilə yeni şərait bu gün məktəb İnformatika kursunun
üzərunə yeni vəzifələr qoyur.
MƏKTƏB İNFORMATİKA
KURSUNUN STRUKTURU
Dünyada və
cəmiyyətdə baş vermiş dəyişikliklər İnformatika fənninin tədrisində də müvafiq
dinamikanın təmin edilməsini tələb edir. Bu gün məktəbdə İnformatika fənninin
10 il, 5 il, hətta 3 il bundan əvvəlki vaxtlardakı kimi tədrisi qətiyyən yolverilməzdir.
Beynəlxalq təcrübədə
İnformatika fənninin tədrisində üç fundamental tədris istiqaməti üzrə nəzərdə tutulur:
2007-ci
ildə təsdiq olunmuş I-IV siniflərdə “İnformatika” fənn kurikulumuna əsasən ümumtəhsil
məktəblərində İnformatika fənninin məzmunu tədris prosesində tədricən və
kəsilmədən açılmaqla aşağıdakı məzmun xətlərinə əsaslanır:
Bu
əsas istiqamətlər bütün tədris müddətində konsentrik yanaşma əsasında inkişaf
etdirilir.
Ümumtəhsil
məktəblərinin V-IX siniflərində İnformatika fənninin tədrisinin əsas məqsədləri
kimi aşağıdakıları qeyd etmək olar:
-
informatika fənni barədə bir elm kimi
təsəvvürlərin formalaşdırılması
-
şagirdlərin müasir cəmiyyətə uyğun
praktiki hazırlığının təmin edilməsi
-
informasiya mədəniyyətinin tərbiyə
edilməsi.
Bu
fənnin tədrisinin isə əsas vəzifələrini belə sadalamaq olar:
-
kompüter savadlılığının əsaslarının
formalaşdırılması
-
məntiqi və alqoritmik təfəkkürün
inkişaf etdirilməsi
-
fərdi və kollektiv iş bacarıqlarının formalaşdırılması.
Məktəb
İnformatika kursunu iki hissəyə – nəzəri və praktiki hissələrə bölmək olar.
Kursun nəzəri hissəsinin əsasını informasiya
proseslərinin informasiya texnologiyalarına keçid şərtlərinin tədrisi təşkil edir (informasiya proseslərinin alqoritmlərinin
qurulması, istənilən informasiyanın ikilik kodlarla təsvir edilmə imkanı və
s.). Praktiki hissə isə şagirdlərin informasiya texnologiyalarından düzgün
istifadə bacarıqlarının formalaşmasına yönəlmişdir.
Alqoritmləşdirmə
və proqramlaşdırmanın tədrisinin 5-ci sinifdən başlanması çox vacibdir. Alqoritmləşdirmənin
bəzi elementlərinin ibtidai sinif İnformatika fənn kurikulumunun məzmun
standartlarında öz əksini tapması bunun üçün gözəl şərait yaradır.
X-XI siniflərdə
İnformatikanın tədrisi isə aşağıdakı məqsədləri daşıyır:
·
obyekt və
proseslərin kompüterdə modelləşdirilə bilən təsvirlərinin qurulması;
·
modelləşdirmə
vasitələri haqqında biliklərin sistemləşdirilməsi;
·
bioloji,
texnoloji və sosial sistemlərdə informasiya proseslərinin mahiyyətini öyrənmək;
·
layihə fəaliyyəti
istiqamətində təcrübə əldə etmək;
·
müasir
proqramlar vasitəsilə müxtəlif növ informasiya obyektlərinin yaradılması,
redaktəsi, tərtibatı, saxlanması, ötürülməsi və həmçinin onların qorunması;
·
kompüter
modellərinin yaradılması;
·
müxtəlif
sahələrə aid olan informasiya fəaliyyəti və informasiya layihələrinin birgə
hazırlanması;
PRAKTİKİ İŞLƏRİN
TƏŞKİLİ
İnformatikanın tədrisində
illik 32 saat təşkil edən siniflərdə də müxtəlif texnoloji bacarıqların
formalaşdırılması üçün müəyyən vaxtın ayrılması vacibdir. Belə praktiki işlər
bütün dərsi və ya onun 20-25 dəqiqəsini əhatə edə bilər. İnformatikaya ayrılmış dərs saatlarının
miqdarı 32 saatdan çox olan (X və XI) siniflərdə isə praktikumların – tam məzmunlu nəticə əldə
olunmasına yönəlmiş digər fənlərlə inteqrasiya olunan praktiki işlərin keçirilməsi
və ya geniş layihələrin hazırlanması nəzərdə tutulur. Praktikumların yerinə
yetirilməsi üçün aktual məzmunlu materialların və digər fənləri əhatə edən
tapşırıqların verilməsi vacibdir. Adətən, bu xarakterli tapşırıqlar bir neçə
tədris saatları üçün nəzərdə tutulur. Praktiki işlərin bir hissəsi –
informasiya texnologiyalarından istifadə edilməsini tələb etməyən hazırlıq
hissəsi ev tapşırığı kimi də verilə bilər. İşin həcmi məktəb komponentinin
əlavə olunması və digər fənlərlə inteqrasiya vasitəsilə genişləndirilib bir
neçə həftə ərzində mərhələlərlə də yerinə
yetirilə bilər. Bütün praktiki işlərin yerinə yetirilməsinə ayrılan
vaxt ümumi tədris saatlarının yarısından az olmamalıdır. Bu zaman X və XI
siniflərdə maddi-texniki baza və ixtisaslı müəllim kadrları olan məktəblərdə
şagirdlərin sayı 15-dən çox olan
siniflər praktiki məşğələlərin effektiv alınması üçün iki qrupa bölünür.
Praktiki
işlərin keçirilməsi zamanı kompüter otağında davranış qaydaları və
təhlükəsizlik texnikası qaydalarına riayət edilməsinə xüsusi diqqət
yetirilməlidir.
İNFORMATİKA
FƏNNİ ÜZRƏ OLİMPİADALAR
Lazımi texniki bazaya malik
olmayan məktəblərdə isə praktiki işlər üçün nəzərdə tutulmuş dərs saatlarının
“Alqoritmləşdirmə və proqramlaşdırma”, “Modelləşdirmə və formallaşdırma”
mövzularının daha dərindən tədrisinə yönəldilməsi tövsiyə olunur.
Məhz məktəb və respublika
İnformatika fənn olimpiadalarına “Alqoritmləşdirmə və proqramlaşdırma”
mövzularından daha çox məsələlər düşür.
İnformatika fənni üzrə keçirilən olimpiadalara əsasən Uzun ədədlər, Dinamik
proqramlaşdırma, Qraflar nəzəriyyəsi, Kombinatorika, Çeşidləmə və axtarış məsələləri,
Ardıcıllıqlar, Xətti proqramlaşdırma və digər nəzəriyyələr əsasında məsələlər
daxil edilir. Bununla bağlı aşağıdakı ədəbiyyatdan istifadə etmək olar:
1.
В.М.Кирюхин и др. Методика решения задач по информатике.
Международные олимпиады.
2.
В.М.Кирюхин. Информатика. Всероссийские олимпиады.
3.
Томас Кормен и др. Алгоритмы. Построение и анализ.
4.
А.Левитин. Алгоритмы.
5.
С.Скиена и др. Олимпиадные задачи.
İnformatika üzrə keçirilən
onlayn olimpiadalarla aşağıdakı saytlarda tanış olmaq və iştirak etmək olar:
http://uoi.kiev.ua/ - Ukraynada informatika üzrə fənn olimpiadasının
saytı
http://byoi.narod.ru/
-
Belarusiyada informatika üzrə fənn olimpiadasının saytı
http://zcontest.ru/ - Zelenoqradda informatika üzrə fənn olimpiadasının
saytı
http://www.oi.edu.pl
- Polşada
informatika üzrə fənn olimpiadasının saytı
İnformatikadan olimpiadalar üzrə digər məşhur
saytlar:
http://www.usaco.org.
http://ksp.sk.
http://olympiads.win.tue.nl/ioi/index.html.
http://neerc.ifmo.ru/school.
http://dl.gsu.unibel.by/
http://sunschool.math.rsu.ru/
http://neerc.ifmo.ru/school
http://www.rosolymp.ru/
Bu yaxınlarda “Ramin
Mahmudzadənin proqramlaşdırma məktəbi” adı altında onlayn proqramlaşdırma
məktəbi xüsusi portalda fəaliyyətə başlayacaq.
İNFORMATİKA
DƏRSLƏRİNDƏ PROQRAM TƏMİNATI
I-XI sinif İnformatika dərslərində Microsoft-un geniş yayılmış
proqram məhsulları ilə bərabər sərbəst (pulsuz) istifadə olunan digər proqram
təminatından da istifadə edilə bilər. Hər bir müəllim proqram təminatının
seçimində sərbəstdir.
Məktəb informatika dərslərində tövsiyə olunan zəruri proqram
təminatının siyahısı:
İbtidai siniflərdə:
·
Windows XP əməliyyat sistemi
·
Paint qrafik redaktoru
·
WordPad mətn redaktoru
·
http://pixart.ws/infoko/ saytından sərbəst “İNFO-KO” proqramı
·
LOGO proqramlaşdırma mühiti (Azərbaycan versiyası Ramin
Mahmudzadənin rəhbərliyi ilə hazırlanır və oktyabr ayında istifadəyə veriləcək).
V-IX siniflərdə
·
Windows XP əməliyyat sistemi
·
Paint qrafik redaktoru
·
Word mətn redaktoru
·
Excel cədvəl prosessoru
·
Power Point - təqdimatların hazırlanması üçün
proqram
·
Logo Write (LW) və ya ЛогоМиры proqramlaşdırma
mühiti
·
Borland Pascal proqramlaşdırma
mühiti (Azərbaycan versiyası Ramin Mahmudzadənin rəhbərliyi ilə
hazırlanır və oktyabr ayında istifadəyə veriləcək).
X-XI siniflərdə
·
Publisher - nəşr məhsullarının yaradılması üçün
proqram
·
Access - verilənlər bazasının idarə olunması
sistemi
·
Internet Explorer, Mozilla Firefox və digər
brauzerlər.
Qeyd: Şagirdlərin
bilik səviyyələrindən və ayrılmış dərs saatlarından asılı olaraq müəllim əlavə
tətbiqi proqramlarda şagirdlərə çalışdıra bilər
(Adobe Photoshop və ya Paint.Net, Corel Drow və ya Inkscape v0.47 və s.).
İNFORMATİKA
KABİNETİ
İnformatika dərslərini kompüter avadanlığı olan siniflərdə keçirilməlidir.
Əgər müəllimin hər İnformatika dərsində şagirdləri kompüter sinfinə gətirmək
imkanı yoxdursa, heç olmasa praktiki məşğələləri kompüter vasitəsilə keçmək
lazımdır.
Hal hazırda məktəblərin əksəriyyətində İnformatika kabinetləri
mövcuddur. Əgər sinif otağı kabinet statusunu alıbsa, onda onun tərtibatında
müəyyən dəyişiklər edilməlidir.
İnformatika kabinetini hansı tələblərə cavab verməyini əlavə 2-də tapa bilərsiniz.
(Əlavə
1)
Kompüter
otağında tövsiyə olunan plakatlar:
0 Yorumlar